mandag 21. mai 2012

Moss 1. mai

Hva bruker man arbeidernes fridag til? 1. mai-stevnet i Moss, så klart!

Jostein og Pilutta


En veldig bra helg for Pilutta og meg. Vi startet ballet, og det med et feilfritt løp i AG. Det var god fart, og det holdt jammenmeg til en kjempefin 7. plass :-)

Jeg ble utfordret av Wenche på hoppløpet, og tok utfordringen. Jeg fikk til det jeg hadde briefet og det ble helt feilfritt også :-) Holdt til en 12. plass. Godt fornøyd med det mtp at det var over 70 startende.


Dette var faktisk 3. nappet i hopp, men jeg venter med å ta Pilutta opp i klasse 2, da vi må trene enda mere fart, og trygghet.

Marianne og Rossi

Agilityløpet var egentlig veldig bra med unntak av en litt treg vippepassering samt et par litt for store svinger -men ble premiert med en fin 3.plass etter et ellers feilfritt løp.

Hoppløpet var også et i utgangspunktet bra løp, men ble som de fleste andre felt av en for dårlig løsning av handling, samt litt for lite fart (fra fører..hehe) opp mot en tunnell midt i løpet. Ble derfor en vegring da han forsvant bak meg og rundt hoppehinderet før jeg fikk tak i han :-) Presset også Rossi inn i en for dårlig vinkel i slalåmen -slik at vi også pådro oss en feil der.

Lagløpet ble et igjen bra og feilfritt løp -dog med en påminnelse om å trene mer fremadsending -da Rossi stoppet opp litt før siste hoppehinder på en rett-linje-mot mål-strekke pga jeg henger etter.. :-)
Totalt godt fornøyd med dagen etter at Rossi-fart er på oppadgående kurve! :-)


Inger og Kevin

Agility 1: Diska med glans på hinder tre. Klassisk feil - løper som pokker for å rekke fram, glemmer å ta med bikkja, som stikker bak rompa mi og opp på mønet isteden. Jaja! Det som er bra: Den dårlige starten kommer av iver og fart på bikkja. Og fornøyd med resten av løpet. Når man først skal diske, er det fint å gjøre det såpass tidlig. Fikk kjørt på med fart og testa å stikke fra i slalåmen. Og ikke minst: Bedre felt, hurra!

Hopp 2: Veldig bra, rett og slett. Merka at Kevin var på nett. Litt treig slalåm, litt knot i et par svinger fordi jeg enda ikke er helt vant til å ha rask bikkje: Men dæven - feilfritt i mål! 40 startende.



Holdt til femteplass blant de sju som kom feilfritt gjennom. Strålende fornøyd! Det var Kevin og, som fikk ball-premie.


Anita og Chicko

Vi hadde ikke dagen og hadde ingen gode plasseringer.. AG- og hoppløpet disket vi og dette er min skyld da jeg er utydelig i handlinga.. Chicko er jo alltid pliktoppfyllende og går der jeg viser.. Til tross for at resultatene uteble, er det også mye bra vi skal bygge videre på!! I hoppløpet hadde vi et riv og en vegring..MEN hadde det ikke vært for disse feilpoengene, hadde vi endt på en 2.plass, ut fra tida!!

Nå er det bare å studere videoer, og trene ut fra dette fram til nye stevner på Nordkisa og på Oslo hundeshow.. Vi lover å komme sterke tilbake:-)


Camilla og Nemi

Agilityløpet ble veldig bra! God fart, korte svinger og veldig bra felt! :)
Den eneste "feilen" er at vi disket i feil tunellinngang, noe som viste seg å bli dagens tema..
Men kjempe fornøyd med oss begge som faktisk jobbet sammen i banen:)



 
Hoppløpet var en ganske så vrien sak, så da jeg endte opp med å løpe om kapp med Nemi til
tunellen, tapte jeg gitt.. Ble mye kluss, men da vi endelig kom oss videre fikk vi til en vanskelig slalominngang
bak en mur, og avsluttet på en grei måte. Godt fornøyd med vesla :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar