tirsdag 1. mai 2012

Arendal 21. og 22. april

Årets første utestevne, endelig! Fem mennesker og ni hunder sjekka inn i samme hus på Hove Leirsenter fredag. Huset lå rett ved banen, skikkelig luksus. Arendalshelga skulle vise seg å bli ei jubelhelg for hele Di Derre. Her er et sammendrag fra hver av ekvipasjene:


Rossi og Marianne

Helgen viste vel tydelig hvordan det kan være å ha med en kooiker å gjøre.. Lørdag begynte med et helt ålreit feilfritt hoppløp som resulterte i en fin 6.plass.



Agilityløpet var enda bedre fartsmessig, i tillegg til at alle felter satt -så utrolig irritert på meg selv som ikke klarte å være tålmodig nok og sørga for en litt sur disk da jeg dytta han bak muren helt mot slutten av løpet.. Moro med stigning i fart -og lagløpet ble enda bedre, godt fornøyd med handlingsvalg og svinger -så et nytt feilfritt løp jeg var veldig godt fornøyd med! Følte fokuset var veldig på å være tett på han og sørge for korte svinger overalt -så moro når både dette og fart sitter :-)

Søndag derimot ble vel Rossi`s innsats omtrent like trist som været.. Det bøtta ned med regn mesteparten av dagen -og stort artigere ble det desverre ikke med Rossi i banen heller.. En liten gutt som lett blir satt ut av det ene og det andre. Men, men -flere treninger på nye ting, så er det nye sjanser og muligheter om halvannen uke i Moss!


Inger og Kevin

For ei helg! Var så deilig å være tilbake på utestevne og ha god plass til å varme opp og jobbe med kontakten før løpene. Helga gikk over all forventning. Er egentlig helt overvelda av løp og resultater, så får ta en rask oppsummering av ett og ett.


Hopp 2 lørdag: Fin flyt gjennom hele løpet, selv om jeg fortsatt havner litt på etterskudd på handlinga noen ganger. Det førte til at flere svinger ble unødvendig lange. Når jeg klarer å handle tydelig og være tett på over hvert hinder, blir det fine og tighte svinger. Deilig følelse å gå feilfritt i mål, for første gang i klasse 2. Holdt til en 4. plass, seks tideler fra pall og napp.

Agility 1 lørdag: Fokuserte på å jobbe nøye med å sikre alle felt. Dessverre ble det hårfin feltfeil opp vippa. Det legger en demper på gleden, fordi det siste nappet er etterlengta. Men godt fornøyd med løpet ellers, som var veldig bra. 12. plass og premiering på to av to løp lørdag.

Hopp 2 søndag: Wow. Skikkelig go'følelse, for her satt det aller meste som det skulle. Fikk starta sammen, følte det var ålreit fart, merka at vi hadde god kontakt, at Kevin fulgte meg fint og at jeg kunne handle litt på avstand. Ble litt stort sving helt mot slutten etter at jeg var litt ute av kurs, men ellers er jeg jublende fornøyd. Da det i tillegg holdt til 2. plass og første napp til klasse 3, kom gledestårene. Her er video fra løpet:



Agility 1 søndag: Felt, felt, felt. Banen var helt grei, feltene er utfordringen. Missa på både nedfeltet på balansen og oppfeltet på vippa. Men fornøyd med resten, ikke minst at feltene på mønet satt, fordi jeg måtte gå litt på avstand på grunn av en tunnel. Bestemte meg for å kjøre på med fart, og er fornøyd med det meste ellers. 15. plass.

Kom gjennom fire av fire løp denne helga, med god kontakt hele veien. Dette lover godt for mye moro framover! Bare få dager igjen til Moss.


Jostein og Pilutta


Lørdag: Etter å ha mistet forrige stevne sammen var det en "sulten" Jostein, og veldig ivrig Pilutta som stilte til start, her skulle det jobbes! Og de sviktet ikke denne gangen heller :)
Første løp, feilfritt og Puttes andre napp i hopp, 5.plass og premiesankingen var i gang :)) 



Agilityløpet var ikke noe dårligere, men de fikk en vegring da Pilutta løp forbi en tunnelinngang..
Bortsett fra det var farten god, feltene satt og slalomen ser ut til å ha blitt stabilt bra! ;)

Søndag: Med lørdagen friskt i minne startet søndagen med like stor iver selv om været var både vått og kaldt.  Det ble en liten disk i hoppløpet, men Pilutta gjorde alt rett, og fortsatte den gode trenden på alle måter. Så da måtte jo helgen krones da, med et feilfritt ag-løp, første ag-napp og en 6.plass av rundt 40 startende!! Er helt utrolig moro :)



Hvis man virkelig skal plukke på noe her, må det vel være den noe utradisjonelle starten på rygg som ikke akkurat genererer fart, hehe ;)

Gratulerer med det store gjennombruddet til dere begge!!


Camilla og Nemi

Lørdagen var allerede god før vi selv stilte til start, kjempegøy når alle gjør det så bra :)
Var selvsagt ekstra moro når vi kom igang og da var på nett :)

Feilfritt hoppløp som jeg dessverre husker lite av, men gøy var det, og premie ble det med en 4.plass :)


Agilityløpet var jeg også ganske fornøyd med, bortsett fra da jeg glemte å gjøre jobben min et kvart sekund, og Nemi valgte seg en tunnel istedet for hinderet jeg håpte på, flinkeste Nemi:)
Men alt i alt en greit gjennomført løp.

Søndagen: Hoppløpet startet jeg altfor passivt, og fikk dermed en unødvendig vegring på andre hinder. Men resten av løpet er jeg kjempefornøyd med! Synes vi fikk en god rytme og korte fine svinger.Ble en 4.plass.
Agilityløpet var litt mer ruskete, med blandt annet feltfeil på møne, og litt vinglete handling over det ene hinderet. Ble en 6.plass.. Men noen lysglimt var det innimellom :) Farten er god, men er fortsatt ikke på max, så tåler nok å pushe meg selv litt mer på det! 

Sliter fortsatt med en overgiret hund på start, så for min del var startene denne helgen helt perfekt:)
Korte avstander og handling fra første hinder gjør det veldig mye enklere. Var forøvrig generelt morsomme baner våre utenlandske dommere gav oss, samt at jeg sjeldent har sett en så blid mann som den ene av de:D

Må også nevne at våre minste som var med også imponerte i helgen. Var utrolig lite
mas og styr med de, selv om de nok gjerne skulle vært med utpå banen litt de også!
Pippi, Scott, Cita og Fokus, merk dere navnene på gullungene med en gang;)

Alt i alt en utrolig helg, med mange gode prestasjoner og mye glede blandt både to- og firbeinte :)


Anita og Chicko

Lørdag:
Hopp 2: Har ikke sett filmen fra dette løpet ennå, så husker ikke helt. Det var en artig start hvor hunden skulle starte med å hoppe med ryggen til banen, noe Chicko ikke helt forstod når jeg plasserte han på start. Mål hinderet var plassert i en 90 graders vinkel inn mot banen. Jeg fikk en vegring i dette løpet, i tillegg til at velkomstkomiteen tok imot Chicko på nest siste hinder! Det hele endte med disk, da jeg ikke fikk med meg Chicko rundt siste hinder!

AG 2: Dette var definitivt det beste løpet fra Chicko og meg resultatmessig. Vi har ikke topp fart i løpet, og tapte litt tid på noen store og gode svinger, men det hele resulterte i 1.plass og andre opprykksnapp til klasse 3!!!! Jippi!!!





Lag: Var litt usikker på hvordan jeg skulle løse denne banen etter slalåmen under briefingen, men valgte å safe og sende Chicko fram etter slalåmen.. Hadde en bra start, men var utydelig i handlinga og pressa han ut i tunnellen, og detvar ikke dit han skulle!! Valgte da å teste foranbytte på enden av slalåmen, og det satt!!! Ellers var det et greit løp!

Søndag:

Hopp 2: Hadde en bra start og alt fløyt fint helt til vi kom til serpentinen. Jeg hadde en litt for lang arm, og Chicko gikk rett i tunnelen, FEIL tunnel!! Ellers var det bra med fart, og er godt fornøyd med en feilfri disk ;)

AG 2: Vi hadde god fart og en god start i dette løpet. Alt stemte fint fram til slalåmen stod for tur.. Jeg tenkte faktisk idet han hoppet over hinderet før slalåmen; ”hvorfor stresser du Chicko med å løpe fra han, du har jo ikke dårlig tid!!!” Det hele endte med at Chicko tok feil inngang inn i slalåmen, og vi fikk vegring. Etter dette ble jeg litt sein med handlinga gjennom resten av løpet og vi disker.

Lag: Ikke DISK faktisk!! Pleier jo stort sett alltid å diske lagløpene, men her fikk jeg ”bare” 10 feil. En felt feil ned balansen, og et riv.. Men vi mangler fortsatt et napp til NM

UANSETT MANGE GODE RESULTATER FRA ALLE I HURDAL-GJENGEN!!! GRATTIS ALLE SAMMEN!!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar