søndag 1. april 2012

Tønsberg 31. mars og 1. april

Palmehelga var det duket for Vårspretten i Tønsberg. Mellom-folket var i aksjon på lørdag, mens det var de stores tur på søndag. Camilla stilte til start begge dager, ettersom hun var vikar for Jostein på Pilutta.


Camilla og Nemi




Nemi og Camilla startet helgen med et feilfritt hoppløp, og 2.plass!!
Fine baner, god kontakt og bra fart gjorde mye for godfølelsen.Agilityløpet gikk også ganske bra, en feltfeil som sendte ekvipasjen til en 6.plass, men hadde 3.beste tid, og det er moro! :) Itillegg ble lagløpet veldig bra, så dagen ble en aldri så liten jubeldag:)


Marianne og Rossi





Vi startet dagen fint, med et bra og feilfritt hoppløp som ga en 5.plass. Med unntak av Nina og Mikko som var suverent best -var det jevnt under der, så god fart av Rossi :-) I tillegg veldig gøy da en av de virkelig store tvistene helt på slutten i banen -var det kun jeg og Camilla som valgte en løsning med å gå på nedsiden av pølsa. Alle andre gikk på oversiden, og var utrolig mye disk og "nesten-ulykker" der pga førerne hang for langt bak.. Moro når sånne handlingsvalg sitter! ;-)








Agilityløpet var også et bra løp, men desverre var jeg utrolig klønete etter møne-nedgangen, og viste Rossi at han skulle rundt hoppehinderet -istedenfor å føre han skrått over i retning slalåmen.. Men -kjempebra lest av Rossi, så kan ikke klandre andre enn meg selv.. første tanke slo meg også med en gang: hvordan i alle dager klarte jeg dèt..?! :-) Lagløpet ble et "treningsløp" pga en tidlig disk på laget ellers, så vi jobbet hovedsakelig på felter. Også kjempegøy å se at Rossi denne dagen på ALLE løpa var skikkelig fokusert før start -og både ivrig og begynner å "tjuvstarte" seg stadig nærmere starthinderet..



Anita og Chicko




Hoppløpet: Var litt usikker på fokuset til Chicko før helgas stevne, men han var så klar at det ble en liten tjuvstart i dette løpet! Jeg klarte ikke helt å hente meg inn etter dette, og løpet bar preg av det. Dette løpet ble disk etter at jeg hadde en litt for lang arm, som bidro til at Chicko trodde han skulle ta med et ekstra hoppehinder. Min feil!








Agilityløpet: Dette løpet endte med 5 feilpoeng etter at det ble et riv på hoppehinderet før mønet. Det var noen gode svinger spesielt før balansen, i tillegg til at jeg er utydelig i handlinga ved tunnelinngangen. Totalt sett fornøyd med løpet! Spesielt med fremadsendinga på innspurten ;) Endte med femteplass.












Lag: I d
enne banen var det en utfordrende løsning på møneoppgangen. Tunnelen lå rett ved siden av, og man måtte være ultratydelig i handlinga.. Dette klarte ikke jeg og følge opp, og løpet ble disket.




Totalt sett veldig godt fornøyd med Tønsberg helga, vi er tilbake der vi skal være med fart og morro! Lader nå opp til Arendal, hvor vi kommer sterkere tilbake!!


Inger og Kevin
Hoppløpet fikk tidenes mest rotete start. Mista Kevin i første sving, diska da jeg prøvde å hente han inn igjen og rota oss gjennom de neste hindrene. MEN veldig godt fornøyd med siste halvdel av løpet. Klarte å nullstille etter å ha sendt han inn i tunnelen. En super innhenting, knallbra fart og korte svinger. Slalåmen begynner det virkelig å bli fart på, og det er lett å se at Kevin har det gøy der han løper i banen! Ser i etterpåklokskapens klare lys at jeg ikke burde starta sammen med han på denne starten. For jeg havna bak og fikk han ikke med meg til høyre over hinder to, som jeg hadde briefa. Her er video:







Foran agilityløpet hadde jeg en god følelse. Det var en grei bane og jeg skulle virkelig jobbe med å sikre felta. Kevin var også i dette løpet veldig gira og satte avgårde i stor fart. Så gøy hadde han det, at han i svingen før balansen spratt over lengden isteden. Ikke en diskfare jeg hadde forutsett. Var ganske skuffa etter løpet, men får ta med seg det som er bra. Farta og motivasjonen er uten tvil til stede, så vi er klare for å jobbe videre mot Arendal!


Camilla og Pilutta






å søndag skulle Camilla vikariere for Jostein med Pilutta, og det ble nok en super dag i Tønsberg!
Feilfritt hoppløp, med ganske bra fart ga en fin fin 10.plass og første opprykksnapp!
Og i Ag løpet var eneste feil en småflyvende vippe som kom fordi "Putte" og handler hadde litt dårlig tid ;) Dette ble en 12. plass, og nok en premiering :)
Fryktelig stolte av lille store Pilutta som virkelig ga alt denne dagen :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar