søndag 1. april 2012

Mjøndalen 25. og 26. februar

Det er ikke hver dag man er på hjemmebane og bare har noen få minutter å kjøre til stevnet! Vi gledet oss stort til helga i Mjøndalshallen.



Anita og Chicko



Lørdag:
AG2: Løpet startet med riv på første hoppehinder, videre gikk det fint fram til andre tunell hvor jeg skjulte inngangen til tunellen. Etter dette tok Chicko seg en runde for å kikke seg litt om, før vi fortsatte i slalomen, et par hoppehinder og møene.. Det ble nok litt halvhjerte fra min side, og jeg valgte å ta med Chicko ut av banen.

Lag: Jeg var litt usikker på hvordan løpet ville bli med tanke på AG-løpet, og det gjorde nok at farten min ble litt for treg. Chicko fikk en vegring på vippa, og feltfeil ned balansen. Vi kom oss igjennom, men 10 feil og tidsfeil (!!)

Hopp: Dette løpet ble ikke filmet, så jeg husker ikke eksakt hvordan løpet gikk! Men jeg minnes å huske at jeg fikk godfølelsen litt tilbake etter dette løpet..

Søndag:
AG2: Et løp hvor Wenche utfordra meg på en småfrekk føring fra tunnel til hopp.. Jeg var usikker på om jeg ville rekke dette, og ble litt fortumla når Gondola stod akkurat der jeg skulle løpe.. Men jeg rakk det!!! Takk Wenche! Ellers ble det disk, da Chicko hoppet feil vei etter pølsa fordi jeg var for sen med å vise at han skulle rundt hinderet.

Hopp 2: Farten var mer på plass, og er fornøyd med løpet totalt sett. Jeg tok ikke med meg Chicko etter hoppet etter tunnelen, og dette endte med at Chicko hoppet lengden på tvers!! Min skyld!

Lag: Endte med disk etter at jeg er utydelig i handlinga ved hoppehinderet før slalomen. Første del av lagløpet var bra, men resten av løpet bærer preg av at jeg er utydelig.




Marianne og Rossi






Lørdagens prestasjoner ble et bra feilfritt hoppløp, en disk (førerfeil..!) på agilityløpet, og et bra og feilfritt lagløp! Blant annet veldig fornøyd med at treningen med pipeball som forstyrrelse "utenfra" virkelig har hjulpet.. på starten på det ene løpet ble Rossi veldig oppmerksom på en pipeball utenfor ringen -men startet "uforstyrret" pga den var ikke hans.. Deilig å se så bra virkning av trening vi har jobbet en del med -og som vi plutselig kan møte i konkurranser :-)

Søndag -lagløpet var et "greit" nok løp, men som endte med en disk da Rossi gikk ut før siste pinne i slalåmen og vi fortsatte. Uansett ikke et toppløp, og unødvendig å begynne å ta tilbake -da laget allerede på forhånd var disket. Agilityløpet var en artig bane -men som vi desverre disket i valgene mellom 2 tuneller og møne gikk faktisk Rossi heller mønet når han egentlig skulle i en av tunnellene.. :-)

Hoppløpet var jeg veldig godt fornøyd med, og dette ble både feilfritt løp -samt at det resulterte i en fin 3.plass -forøvrig bak nettopp to andre kooikere -slik at det ble en ren kooikerpall! :-)








Inger og Kevin


Lørdag:
Starta med agility. En morsom bane av Gondola. Alt gikk veldig, veldig fint. Helt til det ble en feltfeil ned fra mønet. Bare å notere at jeg må være ekstra obs når det kommer en tunnel etter mønet, for da trekkes han dit. Tullete å være skuffa etter et bra løp med en bitteliten feil, men det var den jakta på det siste nappet, da.. Her er video:




Hoppløpet var en veldig morsom opplevelse, selv om det ble disk. Farta øker, kjempegøy! Og utfordrende. Må bli raskere i handlinga og bli vant til at ting som funka å briefe før, ikke funker nå lenger.


Søndag:
Igjen et supert agilityløp. Igjen én sur feltfeil. Denne gangen på balansen, nest siste hinder. Handler om timing. Bremsa før oppfeltet. Trudde det var nok, skulle hatt is i magen en brøkdel til, så hadde vi vært feilfrie. Men når det legges til side: Er godt fornøyd med Kjøtern!


Historien gjentok seg fra lørdag på hoppløpet - planlagt briefing funker ikke når Kevin løper fortere enn jeg trur og jeg kommer på etterskudd. Men moro lell, tar med meg alt vi fikk til i høy fart, vi har noe på gang!




Jostein og Pilutta

Pilutta og Jostein fortsatte den gode utviklingen! Pilutta økte farten litt, og hadde ikke noe problemer med noen av hinderne. Kun små detaljer gjorde at det ikke ble så gode resultater som innsatsen tilsa :)


Camilla og Nemi

Nemi og Camilla hadde litt mange feil denne helgen.
Nemi er fortsatt litt vel ivrig i starten, og fører kommer fort litt på etterskudd.
Men noen lystpunkter var det jo, klarte flere sekvenser som i briefing virket litt skremmende.
Og i lagløpet søndag gikk de uten bånd til start, noe som ga en mye bedre start!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar